reklama

Deň otvorených dverí v SND - nadšenie aj sklamanie

Brány Slovenského národného divadla sa 22ého novembra 2009 otvorili dokorán a prilákali veľké množstvo ľudí. Leták s programom uvádzaným sloganom „Chystáme sa na vašu návštevu“ a vyretušovanou fotografiou pekne upravenej herečky Táni Pauhofovej nás mal asi dopredu pripraviť na fakt, že Deň otvorených dverí v SND nebude iba divadelný a veľkolepý, ale aj seriálový a chaotický.

Písmo: A- | A+

Prehliadka zákulisia – kde sa začína? Vraj pri tom veľkom plyšovom medveďovi, ku ktorému som na pokyn jedného z uvádzačov aj išla a počkala si približne 15 minút až kým sa neobjavila zodpovedná pani v čiernom cylindri. Tá sa mi však krátko po začiatku prehliadky stratila medzi mohutnými skupinami ľudí počas prechodu na poschodie divadla.

Tesne predtým som sa zúčastnila autogramiády, bohužiaľ, iba seriálovo-divadelných hercov. Keďže som si každý podpis musela doslova vybojovať, odchádzala som z nej mierne znechutená. Okrem toho ma znepokojila aj istá nespravodlivosť voči pravým divadelným hercom, ktorí nedostali možnosť účasti na rozdávaní podpisov svojim obdivovateľom. Prečo tam nebol Martin Huba, Emil Horváth alebo Robert Roth? Nie sú zaujímaví, pretože aktuálne nehrajú v žiadnom televíznom seriáli? Smutné, dúfam, že nie len pre mňa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Príjemne naladená som však vyšla zo sály činohry po vzhliadnutí hry Trojkráľový večer alebo čo len chcete. Iba počas tých necelých troch hodín som totiž mohla vidieť pravé Slovenské národné divadlo v celej svojej kráse, čomu dopomohli najmä fantastické herecké výkony. Pochvalu si samozrejme zaslúžia aj krátke vystúpenia predstaviteľov opery a činohry, symbolicky, presne v strede budovy, aj keď obrovská obrazovka za ich chrbtom nebola nevyhnutná. Naozaj je elektronika nenahraditeľná pri zdôrazňovaní veľkoleposti?

Ku koncu by som zhrnula, čo som si z tohtoročného Dňa otvorených dverí SND vlastne priniesla – štyri lacnejšie vstupenky na jedno z ponúkaných predstavení; dva krásne plagáty divadelných hier, z ktorých mám skutočne veľkú radosť; výnimočný umelecký zážitok vďaka činohernému vystúpeniu; nepríjemný pocit z vypočítavosti organizátorov, ktorí vsadili na seriálové „umenie“ a zmiešané dojmy kvôli chaotickej snahe uvádzačov previesť návštevníkov po zákulisí divadla. Túto návštevu by som zhodnotila ako priemernú a nie natoľko výnimočnú ako som očakávala.

Simona Horvathova

Simona Horvathova

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rada život plný lásky a porozumenia... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu